Nápad zakázat nákladním automobilům na Spořilově pokračovat po Jižní spojce, a vyhnat je tak třicetikilometrovou objížďkou na bohužel stále ještě torzo Pražského okruhu je nejen neskutečně arogantní, ale postrádá smysl pro realitu. Spektakulární „vyklizení“ Barrandovského mostu sice bude efektní, ovšem za cenu permanentně ucpaného sjezdu (a samozřejmě v opačném směru i nájezdu) z Jižní spojky na D1, přenesení dopravních komplikací na obce ležící severovýchodně od Prahy, kam se přesune část tranzitujících kamionů vyhnaných z Jižní spojky, a trojnásobné prodloužení trasy nákladních vozidel se všemi negativními dopady z toho plynoucími.
Otevřením nové části okruhu se Barrandovskému mostu vyhnou všechna nákladní vozidla směřující z D1 na D5, což je asi 60 % tranzitu přijíždějícího na Jižní spojku. Zbylých 40 %, pro které stále chybí propojení mezi hradeckou dálnicí a D1, Barrandovský most poměrně snadno zvládne. Jak shrnul situaci prezident Sdružení ing. Vladimír Starosta: „Prodloužit těmto vozidlům cestu ze stávajících 13 km na 34 km, aby se pražští radní mohli pochlubit svou Potěmkinovou vesnicí tentokráte nazvanou Vyřešení kamionové dopravy na nedostavěném Pražském okruhu, je cena neúměrně vysoká.“