„Ministerstvo průmyslu a obchodu připravilo projekt, díky němuž mohou české firmy získat až 120 tisíc korun na přímé náklady spojené s účastí na veletrhu a navíc mohou představit svoji nabídku v rámci komunikační kampaně přímo v zahraničním teritoriu,“ jmenuje hlavní výhody projektu SVV Ivan Jukl, generální ředitel agentury CzechTrade. „Spojením tohoto projektu s agenturou CzechTrade mají firmy navíc možnost konzultovat své exportní záměry do jednotlivých teritorií a veletržní prezentaci zefektivnit využitím navazujících asistenčních služeb našich zahraničních kanceláří,“ dodává. Projekt je financován z prostředků ministerstva v rámci Operačního programu Podnikání a inovace (OPPI). V období let 2010 až 2012 bude podpořeno více než 1400 účastníků na minimálně 100 vybraných výstavách a veletrzích.
Pro rok 2011 je již nyní z důvodu velkého zájmu schváleno 54 veletrhů v 23 zemích světa. Společné účasti jsou plánovány v dostatečném předstihu, a to i na nových, intenzivně se rozvíjejících trzích, například v Mexiku, Brazílii či Vietnamu.
Účast na výstavách a veletrzích v zahraničí je důležitým marketingovým nástrojem, zároveň je však poměrně nákladná a klade značné nároky i na odborné znalosti účastníků. Aby byly prostředky investovány efektivně, připravila agentura CzechTrade a HK ČR pomocníka veletržního manažera, příručku „Efektivní účast na zahraničním veletrhu“.
Zpráva převzata z Hospodářské komory ČR.