V podnikatelské sféře si meziročně nejvíce polepšila především manuální zaměstnání, konkrétně dělníci obsluhující stroje na výrobu pryžových výrobků (meziroční nárůst mezd o 14,7 %) či kováři obsluhující kovací lisy (nárůst o 11,1 %). Na druhou stranu došlo k největšímu snížení mezd u techniků v agronomii, kterým mzda meziročně poklesla o 6,5 %. V nepodnikatelské sféře nebyly meziroční změny platů tak vysoké jako změny mezd v podnikatelské sféře, platy vzrostly nejvíce zdravotním sestrám, a to o 10,4 %. Ke snížení platů došlo u učitelů na základních školách (pokles o 0,2 %), přičemž u jiných zaměstnání v nepodnikatelské sféře nedošlo k meziročnímu poklesu platů.
Počet odpracovaných hodin
Šetření ISPV však nepodává informaci pouze o úrovni odměňování v jednotlivých sférách, ale umožňuje sledovat i odpracovanou a neodpracovanou dobu. Výsledky ISPV za 1. pololetí 2010 ukazují, že se v obou sférách meziročně zvýšil počet opracovaných hodin, přičemž zaměstnanci v podnikatelské sféře odpracovali průměrně 157,3 hodin za měsíc a v nepodnikatelské sféře 154,4 hodin za měsíc. Za povšimnutí stojí i skutečnost, že se v podnikatelské sféře zvýšil meziročně počet odpracovaných přesčasových hodin (o 0,6 hod./měs.), klesla doba strávená na dovolené (o 1,3 hod./měs.) a opět mírně klesla neodpracovaná doba z důvodu nemoci (o 0,3 hod./měs.), což může signalizovat pozvolné oživení české ekonomiky.
Hodinový výdělek
Další zajímavou charakteristikou, kterou je možné z ISPV získat, je hodinový výdělek. Medián hodinového výdělku dosáhl ve 2. čtvrtletí 2010 výše 121,51 Kč v podnikatelské a 133,00 Kč v nepodnikatelské sféře. V obou sférách tak došlo k meziročnímu zvýšení mediánu hodinového výdělku (v podnikatelské sféře o 2,6 % a v nepodnikatelské sféře o 1,8 %).
Zpráva převzata z MPSV.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
