"Je velmi pravděpodobné, že při odbočování na Spořilově a na nájezdu na D1 na Chodově bude docházet k fatálním dopravním komplikacím. Tato místa nejsou pro takovéto řešení projektována," uvedl mluvčí sdružení Martin Felix. Podle něj se dají čekat kolony i před napojením nové části okruhu na D1 u Modletic.
Podle plánů pražské Technické správy komunikací (TSK) budou muset všechny kamiony s hmotností nad 12 tun jedoucí ze severu a východu, tedy z teplické D8, mladoboleslavské R10 a hradecké D11, na Spořilově odbočit na D1 a dojet až k Vestci na okruh. Nebudou tak moci směrem k plzeňské D5 pokračovat jako doposud přes Barrandovský most, ale dostanou stop na Spořilově.
"Po třikrát delší trase ujedou místo současných 13 kilometrů plných 34, každá cesta se tak nesmyslně prodlouží o 21 km, přičemž úleva, kterou jejich vyhnání přinese Barrandovu, bude vykoupena stejnou zátěží pro Spořilov a Chodov," uvedl Felix. Dopravcům ale zvýší náklady i mýtné, zatímco na Jižní spojce se neplatí, na dálnici D1 a novém úseku okruhu bude povinné.
Zpráva převzata z ČTK.