"Problém je mimo jiné i v tom, co osobně nazývám sociální časovanou bombou, a to je výše důchodů," upozornil Holec na fakt, že OSVČ odvádí na sociální pojištění výrazně méně než zaměstnanec, za něhož ovšem většinu pojištění hradí zaměstnavatel. "OSVČ pak jde do penze a dostane pět tisíc měsíčně," dodal Holec.
Řešila se i problematika dvoukolejného zdanění, protože OSVČ fakticky vzato zaplatí na daních a pojištění více než zaměstnanec, ale za toho do společné kasy zaplatí ještě další peníze zaměstnavatel. Tento jev vede ke vzniku tzv. schwarzsystému, kdy zaměstnanci přecházejí na živnostenský list, aby zaměstnavatele stáli méně.
K tématu se poslanci dostali kvůli zprávě o vývoji malého a středního podnikání za rok 2009, kterou výbor schválil s dodatkem, že se bude nadále zabývat problematikou OSVČ. "Jsem rád, že se problém OSVČ poprvé dostal do usnesení hospodářského výboru," zakončil Holec.
HV dále schválil závěrečný účet ministerstva průmyslu a obchodu (MPO) za loňský rok. Celkové příjmy MPO dosáhly 7,6 miliardy korun a výdaje 18,2 miliardy, což je o více než dvě miliardy korun méně, než byl schválený rozpočet.
Poslanci z HV odsouhlasili závěrečný účet s poznámkou, že je nutné výrazně zlepšit čerpání prostředků z Operačního programu Podnikání a inovace (OPPI). "Je třeba se více zaměřit na čerpání peněz z OPPI, aby dopady hospodářské krize byly co nejvíce zmírněny polštářem peněz z evropských fondů," řekl zpravodaj tohoto dokumentu Jaroslav Plachý (ODS).
Zpráva převzata z Hospodářské komory ČR.



 
				 
								









 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					