Letní sezona je u konce, ale babí léto a teplejší podzimní dny by mohly k tuzemské dovolené vylákat ještě třetinu Čechů. Největší chuť na cestování po Česku mají lidé do 44 let, vysokoškoláci, domácnosti s vyššími příjmy a Pražané, nikam se naopak nechystají především senioři nad 60 let či lidé ekonomicky neaktivní nebo s nižšími příjmy. Dotazování na cestovatelské preference je součástí průzkumu, který monitoruje dopad reklamní kampaně na podporu domácího cestovního ruchu. „Během pár měsíců se podařilo úspěšně zavést nové logo a slogan symbolizující tuzemskou dovolenou. Důležitější je ale zjištění, že kampaň inspirovala k cestování po Česku více než polovinu lidí, kteří ji zaregistrovali,“ říká ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.
První kampaň na podporu domácího cestovního ruchu si u veřejnosti zatím vede velmi dobře. V rámci internetového průzkumu zaměřeného pouze na vnímání kampaně se líbila naprosté většině (95 % respondentů). Mezi nápady, jak další kampaň vylepšit, zaznělo přání ukázat více přírodních krás Česka nebo se zaměřit na známá místa.
Zpráva převzata z CzechTourism.