Celkem 27 představitelů regionálních rozvojových agentur několika ukrajinských oblastí hledalo v CzechInvestu inspiraci, jak vylepšit podnikatelské prostředí, které země nabízí zahraničním i domácím investorům. Hlavními tématy byly rozvoj průmyslových zón, lokálních dodavatelů a podpora malých a středních podniků.
„CzechInvest už od roku 2006 aktivně spolupracoval s ukrajinskou agenturou InvestUkraine, která se teď bude kompletně transformovat do efektivnějších částí,“ vysvětluje Alexandra Rudyšarová, pověřená generální ředitelka agentury CzechInvest. „Hlavními konkurenty České republiky v lákání nových investic jsou hlavně země Visegrádské čtyřky, investoři nicméně chtějí stabilitu v celém velkém regionu střední a východní Evropy, a proto Ukrajině svojí spoluprací rádi pomůžeme.“
„Rozvoj podnikatelského prostředí v České republice je podle mého odhadu o několik let dál než na Ukrajině,“ říká Natalia Koval z oděského fondu na podporu malých a středních podnikatelů. „Nejzajímavější části naší české návštěvy tak pro mě zřejmě bylo vysvětlení české práce s dodavateli, zvlášť pak představení databáze dodavatelů, kterou CzechInvest investorům nabízí.“
„Návštěvu ukrajinské delegace v České republice organizovala česká poradenská společnost Berman Group,“ vysvětluje její výkonný ředitel Dušan Kulka. „Cestu a náklady pak financovala americká vláda prostřednictvím programu USAID, který zajišťuje zahraniční rozvojovou pomoc USA.“
Zahraniční společnosti podle Konference OSN o obchodu a rozvoji vloni na Ukrajině investovaly celkem 4,8 miliardy dolarů, a země tak byla 44. nejčastější destinací pro přímé zahraniční investice na světě. Jen Češi vloni na Ukrajině investovali 282 milionů korun.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
