Sklik a Google AdWords - efektivní reklama na internetu

26.08.2010 | , Firemnifinance.cz
FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT


S tím jak se zvyšuje počet uživatelů Facebooku a počet domén a internet se celkově zrychluje, roste i zájem o reklamu na internetu.

Internetová reklama je nejrychleji rostoucí mezi všemi druhy. Podle odhadu mediální agentury OMD bude internet letos třetím nejsilnějším typem média po televizní a tiskové reklamě. Agentura OMD přišla v roce 2009 se dvěma scénáři - pozitivnější varianta počítá s meziročním růstem o 17 procent na čtyři miliardy korun, horší se zvýšením o 14 procent na 3,9 miliardy Kč. V obou případech jde o celkem zajímavý růst.


Google AdWords a Sklik

Dnes je možné použít několik systémů spojených s velkými vyhledávači. Tyto systémy se vyznačují především velkou efektivitou vynaložených prostředků. Jedná se o Google AdWords (společnost Google) a Sklik (společnost Seznam.cz). Oba systémy jsou si velmi podobné, jsou postavené na tom, že platíte jen za uskutečněný proklik na vaše stránky.


Kde se zobrazuje reklama

Reklama se zobrazuje v podobě inzerátu, který tvoří nadpis, text a url. Tento inzerát se pak zobrazuje buď jako součást výsledku vyhledávání nebo jako tzv. kontextová reklama na různých portálech (v případě Skliku jsou to například portály Stream.cz, Novinky.cz, ProŽeny.cz apod., v případě Googlu si mohou portály samy umístit na svoje stránky boxík, ve kterém se inzeráty zobrazují).

Důležitý je fakt, že inzerát se zobrazuje podle klíčových slov. To znamená, že se reklama objeví pouze na stránkách, jejichž obsah odpovídá klíčovým slovům, které sami zadáte.

Můžete zároveň pracovat s několika kampaněmi, ve kterých můžete určit jiná klíčová slova, a efektivitu reklamy ještě zvýšit.


Jak si založit účet

Podívejme se podrobněji na systém českého vyhledávače Seznam.cz - Sklik. Pokud už máte emailový účet s koncovkou @seznam.cz, můžete ho použít. Pokud účet nemáte, musíte ho založit.

Další nezbytnou podmínkou je nabít kredit, to můžete učinit převodem z účtu, platební kartou nebo smskou.


Jaký je další postup?

Musíte určit název kampaně (kampaní), přičemž každá kampaň se může skládat z více sestav. Například knihkupectví může vytvořit tři kampaně – knížky pro muže, knížky pro ženy a knížky pro děti. Každá kampaň přitom může mít sestavu pro jednotlivé knihy.

Dále můžete určit dobu, od kdy a do kdy bude kampaň trvat. Pamatujte ale na to, že pokud kredit klesne pod 10 Kč, nebo pokud je překročen denní rozpočet, reklama je pozastavena, dokud nezvýšíte kredit nebo denní rozpočet (denní rozpočet nemusíte navyšovat, stačí počkat do dalšího dne a reklama se znovu spustí).

Kampaň můžete omezit i na určitý počet prokliků. Pokud tedy víte, že ze 100 prokliků jich 10 vede ke koupi a potřebujete 50 zákazníků, nastavte počet prokliků na 500 a víte, že neutratíte ani korunu navíc.

V příštích dílech se zaměříme na vytvoření inzerátu, zadání klíčových slov a nastavení denního rozpočtu a ceny za proklik.

Všechny díly najdete v sekci Seriály.

Články ze sekce: FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.