Celkové marže dopravců se podle ředitele české pobočky DKV Ondřeje Pavlíka pohybují v jednotkách procent a zhruba desetiprocentní úspora při tankování biodieselu je pro ně významná. Směsná nafta je složena obvykle ze 69 procent klasické motorové nafty a 31 procent methylesteru řepkového oleje, který je v rámci celoevropské podpory paliv z obnovitelných zdrojů osvobozen od spotřební daně.
Na zdražování nafty kvůli vyššímu zdanění dosud dopravci reagovali spíše přesunem tankování do levnějšího zahraničí. Podle statistik DKV se od začátku roku přesunula za hranice čtvrtina objemů tankování z ČR. Pro návrat dopravců k českým pumpám by nafta podle Felixe měla zlevnit zhruba o 2,50 Kč.
Favority českých dopravců jsou zejména Slovensko, kde je nafta o desetinu levnější, dále Polsko a Rakousko, kde jsou ceny v průměru ještě níže. Nejlevnější pohonné hmoty nabízejí čerpací stanice v Polsku, u nichž dopravci zaplatí za litr nafty o 15 až 16 procent méně.
Zpráva převzata z ČTK.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
