Poslední výměna proběhla v roce 2000. Dva roky poté předává firma MAN Vídeňanům poslední vozidlo poháněné LPG. „Vídeň byla jediným zákazníkem v oblasti zkapalněného plynu a budoucí náklady na výzkum a vývoj by tedy byly velmi vysoké,“ vysvětluje Franz Weinberger z MAN Österreich.
„Ulli Sima, radní pro oblast životního prostředí, a Renate Brauner, radní odpovědná za finance a Wiener Linien, musí co nejrychleji uzavřít smlouvu s novým dodavatelem,“ požaduje Norbert Walter, zemský předseda ÖVP. Jinak by mohlo město Vídeň ztratit status města přátelského k životnímu prostředí. „Krok zpět k dieselovým autobusům vůbec nepřichází v úvahu.“
Aby bylo možné uskutečnit výběrové řízení již v roce 2011, musí se ještě zodpovědné osoby sjednotit v otázce budoucího pohonného systému. „Dosud jsme testovali 12 autobusů, od mikrobusu přes kloubový autobus se čtyřmi dveřmi,“ říká Dominik Gries z Wiener Linien. Mezi těmito testovanými modely byly například Mercedes CapaCity, Solaris Allisson Hybrid a MAN A21 CNG.
MAN vychází z toho, že bude rozhodnuto ve prospěch hybridních vozidel, tedy kombinace elektro- a dieselových autobusů. Kolik bude chtít Vídeň do nových autobusů investovat, však Gries prozradit nechce.
V dnešní době vlastní Vídeň přes 500 autobusů s pohonem na LPG, ovšem současný dodavatel MAN výrobu tohoto modelu v roce 2012 zastaví. Od roku 2014 budou na silnicích muset jezdit nové modely. Momentálně přicházejí do úvahy vozidla na plyn, diesel a dieselhybridní.
Zpráva převzata z CzechTrade.