Lidé dnes na svatbu šetří i více než rok

24.08.2010 | , GE Money Bank
FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT


23.8. 2010 Podle průzkumu, který GE Money Bank uskutečnila mezi 30 svatebními agenturami v České republice, se v posledních letech vlivem hospodářské krize výrazně změnilo chování lidí při organizaci svateb. Klienti svatebních agentur se snaží upravit celkový rozpočet a často dochází i k zásadním škrtům. Peníze na svatbu si v souvislosti s hospodářskou krizí lidé nepůjčují, naopak ve většině případů na svatbu šetří, někdy i více než rok.

Běžný svatební obřad a hostina pro 50 lidí, organizované svatební agenturou, vyjde v České republice zhruba na 100 tisíc korun. Podle stejného průzkumu před 3 lety si lidé dříve tuto částku půjčovali. Vlivem hospodářské krize však lidé začali více využívat depozitní produkty, a na svatby raději šetří. Většina oslovených svatebních agentur uvedla, že si lidé začínají šetřit na svatbu rok před sňatkem, někdy i déle.

„Pro případ spoření na svatbu je vhodný Účet pravidelného spoření, u kterého si můžete nastavit výši měsíční úložky tak, abyste za rok ušetřili na částku odpovídající ceně požadované svatby,“ říká Peter Mikuš, ředitel depozitních produktů GE Money Bank, a dodává: „Účet pravidelného spoření nabízí vyšší úrok, než mají lidé na běžných či spořicích účtech a jejich peníze tak nepodléhají zkáze času.“

Dle vyjádření svatebních agentur se hospodářská krize projevila jak v menším počtu zákazníků, kteří si objednávají tzv. svatbu na klíč, tak ve změnách požadavků klientů. Svou zkušenost vyjádřila Dita Štěpánová ze společnosti provozující svatební stránky www.svatebni.cz: „Pozorujeme častější porovnávání nabídek a intenzivní smlouvání o cenách.“ Z položek, které jsou v celkovém rozpočtu nejnákladnější, se nejvíce šetří na hostině, naopak ustupovat nechtějí z místa obřadu. „Snoubenci většinou nešetří na místě, kde se bude konat obřad a bývají hodně kreativní“, uvedla dále Štěpánová.

V samotné podobě dnešních svateb lze označit za trend jedinečnost každé svatby. Svatební agentury se shodují, že klienti mají dnes velmi rozdílné představy. Stále častější jsou přitom neobvyklá místa obřadů, např. obřady v přírodě, zahradní hostiny, atd. Naopak jednoznačně klesá zájem o svatební obřady na radnicích měst.

Autor článku

Tiskovka  

Články ze sekce: FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT