Jasné obrysy má nový jízdní řád především v mezinárodní dopravě, vnitrostátní grafikon má uzávěrku až na přelomu září a října. Do Štětína bude jezdit celoročně vlak EuroCity přes Berlín, rychlík s názvem Nesebar z Prahy do Burgasu bude jezdit jednou týdně v letní sezoně. Dráhy se nechystají po roční pauze obnovit sezonní autovlak do chorvatského Splitu.
Novinkou je obnovení přímého spojení Ostravska s Budapeští prodloužením jízdy vlaku EuroCity Moravia do maďarské metropole. Naopak trasu si zkrátí tradiční rychlíky Silesia z Krakova a Vltava z Moskvy. Nyní jezdí až do Prahy, od prosince budou končit v Bohumíně, kde železničáři jednotlivé vagony připojí k jiným vlakům mířícím do Prahy a Vídně.
Změny čekají i pendolino. Dráhy přestanou rychlovlaky posílat do Vídně, naopak pod názvem Slovenská strela budou pendolina po roční pauze jezdit opět do Bratislavy.
Společnost RegioJet ze skupiny Student Agency podnikatele Radima Jančury se chystá od poloviny příštího roku provozovat na trase Praha - Ostrava první soukromé rychlíky v České republice.
Podle provozního ředitele RegioJetu Jana Paroubka by společnost chtěla začít vypravovat vlaky s první změnou jízdního řádu 3. června. Jeden pár vlaků přitom bude zajíždět až do Žiliny, tarif prý bude srovnatelný s jízdným ČD. Na rozdíl od drah bude RegioJet jezdit na své podnikatelské riziko, drahám vyrovnává ztrátu z provozu rychlíků stát.
Zpráva převzata z ČTK.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
