Tato zjištění vyplývají ze studie Index světové konkurenceschopnosti ve výrobě 2010 vypracované společností Deloitte a Radou pro konkurenceschopnost ve Spojených státech (U.S. Council on Competitiveness).
Zatímco nyní obsadila ČR v žebříčku konkurenceschopnosti podle hodnocení od 1 do 10 bodů celkově 11. pozici s indexem 4,38 bodu, během pěti následujících let by podle očekávání odborníků o jednu příčku klesla a získala 3,95 bodu.
"České firmy nemohou do budoucna spoléhat na postupně pomíjející konkurenční výhodu nízkých osobních nákladů v regionu. Je třeba se programově cílevědomě zaměřit zejména na rozvoj inovací výrobků a služeb. Velmi bude záležet rovněž na postoji a strategii státu, jak se postaví v současné nelehké situaci k podpoře inovací, výzkumu, vývoje a celkově k rozvoji znalostní společnosti," řekl Bronislav Pánek, vedoucí partner Deloitte pro výrobní sektor v regionu střední Evropy.
Zpráva převzata z Deloitte.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
