READY MADE – 13 % ze všech nově založených společností v prvním pololetí 2010

18.08.2010 | , SMART Companies
FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT


18.8. 2010 Podle nejnovějších údajů společnosti SMART Companies počet prodaných ready-made společností v České republice i nadále roste. Z celkového počtu 12 644 nově zapsaných společností v průběhu prvního pololetí letošního roku tvoří tzv. předzaložené společnoti 13%ní podíl. Jedná se o 10 % meziroční nárůst.

„Zájem o ready-made společnosti je letos pozitivně ovlivněn mírným optimismem ohledně konce finanční krize. Častějšími zákazníky jsou v současných ekonomických podmínkách živnostníci, kteří přecházejí z OSVČ do společností s ručením omezeným. Živnostníci totiž ručí celým svým majetkem, zatímco u společností s ručením omezeným přechází ručení na společnost,“ komentuje situaci Petra Janáková, manažerka SMART Companies, a dodává: „Pokud jde o právní formu, ve srovnání s minulým obdobím jednoznačně nejvýrazněji vzrostl počet prodaných Evropských společností (SE), a to o 30 %. Pro mnohé podnikatelské subjekty byla SE totiž jednou z možností, jak ochránit své investice s ohledem na nejistý politický vývoj u nás především v období před volbami.“

Nejvyšší oblibě se tradičně těší společnosti s ručením omezeným, jejichž podej ve formě ready-made vzrostl o zhruba 25 %. Tempo růstu počtu akciových společností vzrostlo jen velmi mírně, zájemci o tento prestižní typ společnosti dali přednost nákupu Evropských společností. „Oproti obchodním formám klasických společností SE totiž nabízí možnost přesunout sídlo do zahraničí v rámci Evropské unie, aniž by došlo ke zrušení společnosti s likvidací a k přerušení právní kontinuity společnosti. Společnost se pouze začne řídit právem státu, kde bude umístěno nové sídlo. Toto umožňuje mimo jiné zvolit stát s nejpříhodnějšími podmínkami pro podnikání a s ohledem na daňové zatížení nebo nutnou administrativu,“ shrnuje hlavní výhodu Evropské společnosti Petra Janáková.

Mezi další výhody všech ready-made společností patří především rychlost, za jakou může klient začít podnikat. V případě nové podnikatelské příležitost či projektu je často třeba mít společnost připravenou již během několika hodin. Klienti tak nemusí řešit splacení základního kapitálu ani fronty na úřadech, ale ihned se začít věnovat svému businessu.

Počet zahraničních klientů zůstává stejný ve srovnání s daty z roku 2009. Významnější poptávku zaznamenala společnost SMART Companies z Německa a Slovenska. Důvodem zájmu těchto investorů je ale spíše přetrvávající kulturní blízkost regionů a jejich lepší orientace v českém prostředí. Výraznou část tvoří v poslední době rostoucí počet českých společností prodaných zahraničním holdingům, zejména z Nizozemí, Kypru, Velké Británie.

Přibližně každá desátá ready made společnost je vlastněna zahraničním holdingem.

Klienti, kteří využívající před-založené /ready made/ společnosti pokrývají široké spektrum podnikatelských činností – od obchodu, poskytování služeb, po výrobní podniky. „Mezi naše klienty patří jak prvopodnikatelé z ulice, kteří si zakládají společnost pro zahájení vlastního podnikání, tak i velké investiční společnosti, které zakládají pro odlišné projekty nové firmy. Vysokým procentem jsou například zastoupeny advokátní kanceláře, které potřebují pro své klienty rychle založit společnost a nemají zájem se zdržovat administrativní agendou. Častými zákazníky jsou i již zmiňovaní živnostníci,“ komentuje rozložení zájemců o ready-made společnosti Petra Janáková.

Rovněž zpráva vydaná agenturou ČEKIA potvrzuje „že více než 43 procent společností založených v prvním pololetí 2010 se zaměřuje na velkoobchod a s ním související zprostředkování a činnosti v oblasti nemovitostí. Následují služby jako například účetnictví, audit, reklama či různé formy poradenství a podnikání ve stavebnictví. V těchto čtyřech sektorech se rozhodlo podnikat přes 60 procent firem, které vznikly v první polovině letošního roku.“

Autor článku

Tiskovka