Bydlení bez nutnosti změnit lokalitu vyhledávají téměř všechny skupiny klientů počínaje mladými až po seniory. „Nejkonzervativnější jsou rodiny s dětmi. Svůj 1+kk nebo 2+kk potřebují vyměnit, ale nechtějí měnit školky a školy. Neradi se také vzdávají zázemí přátel a služeb,“ říká Vladimír Zuzák, obchodní ředitel společnosti FINEP. Naopak rozvedení muži jsou ochotni měnit své bydliště radikálněji.
Podle Vladimíra Zuzáka chování lidí ukazuje, že lidé vnímají svoji čtvrť často jako ideální místo k životu. „Ve své domovské lokalitě nejčastěji zůstávají střední třídy. Bohatší lidé vyhledávají exkluzivní projekty, často stojící stranou stávající zástavby. Lidé s nižšími příjmy se stěhují za levnými nemovitostmi a lokalitu si nemohou dovolit zohledňovat.“
Snaha změnit svou adresu co nejméně je patrná na struktuře kupců u všech projektů FINEP, které vznikají v sousedství už hotové zástavby. 70 procent nových obyvatel Britské čtvrti pochází z těsně sousedících Stodůlek. U Bytového parku Prosek II koupili 50 % bytů zákazníci žijící v první etapě projektu. „U Projektu Nová Harfa, jehož čtvrtou etapu právě stavíme, pochází z dřívějších etap 30 % zákazníků,“ dodává Vladimír Zuzák.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
