„Regionální firma se může prosadit i na trhu, který přesahuje hranice regionu. Ekonomická krize jasně ukázala, které firmy a kteří podnikatelé mají šanci uspět, nebo ne. Záleží na koncepci a také na tom, co nabídnete svým zákazníkům,“ komentuje Jan Szebista, majitel obchodní značky Poolone z Vysočiny a dodává, že čeští spotřebitelé se stále častěji obracejí se svými požadavky na regionální firmy, protože si uvědomují, že tím podporují českou ekonomiku.
Ekonomická krize nechala podnikatelsky přežít zdravé firmy a změnila chování veřejnosti. Ekonomové se shodují, že lidé více přemýšlí o svých financích a dávají přednost firmám ze svého okolí a podnikatelům, kteří jsou z České republiky. „Obtížná doba nabízí možnost zajímavých investic a přehodnocuje určité hodnoty. Je to obroda ekonomiky i společnosti a přijít musela,“ říká Szebista, kterému se podařilo s obchodní značkou Poolone prorazit hranice Vysočiny.
Zdravé regionální firmy: ekonomická krize pročistila trh
Regionální firmy mají těžkou pozici, protože se musí vyrovnat s konkurencí a hlavně nabídnout zákazníkům přidanou hodnotu, kvůli které budou žádanější, než ostatní firmy. Ekonomická krize má tak i svá pozitiva – naučila firmy lépe plánovat obchodní strategie, nabízet kvalitní produkty s kompletním servisem, regionální firmy dostaly možnost růstu za předpokladu, že se svým zákazníkům věnují a spotřebitelé se naučili přemýšlet ekonomicky a vyžadovat od firem vyšší standardy.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
