ŘSD v uplynulých dvou týdnech v intenzivních jednáních ukončilo více než roční úsilí na nalezení úspor v oblasti výstavby silniční infrastruktury. Společně s dodavateli jednotlivých staveb ŘSD vyhledalo a posoudilo možné úspory, které spočívají v technických opatřeních, resp. v redukci budovaných staveb na technické minimum. Poslední podmínkou, kterou musí ŘSD pro uplatnění těchto úspor splnit, je jejich aplikace do dokumentací staveb tak, aby stavby v redukované podobě bylo možné zkolaudovat.
Nalezené úspory (pro letošní rok v rozsahu 600 milionů korun) umožní pokračovat v budování většiny rozestavěných staveb. Kvůli nedostatku financování na pokračování v příštích letech musí být zastaveny 4 stavby v plné realizaci, 11 staveb v přípravě nebo s minimální rozestavěností. U dalších dvou staveb dojde pouze k časovému a věcnému rozložení výstavby. ŘSD přitom využije také 1,1 miliardy korun uvolněných v rámci letošního roku pozastavením prací na železniční infrastruktuře financovaných SŽDC, o němž ministr Bárta rozhodl již počátkem tohoto týdne.
Na stavbách SŽDC tak probíhá postupný útlum aktivity, protože v některých případech není např. z technologických důvodů možné přerušit práce okamžitě a je nutné dokončit ucelený soubor činností. Kromě staveb na odstraňování aktuálních povodňových škod nebo běžných servisních oprav tak budou ukončeny v horizontu několika dní, maximálně týdnů.
„Pokud interní ministerské šetření potvrdí zjištění, která jsem si v tomto týdnu přečetl v médiích o ziskovosti dodavatelů stavebních prací, bude zřejmé, že tlak na tyto firmy, který v posledních týdnech vyvíjíme, je zcela oprávněný,“ konstatuje ministr dopravy Vít Bárta.
Odkaz na prezentaci ZDE.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
