Zatím slabý ekonomický růst ještě nedokázal otočit vývoj na trhu práce, celková zaměstnanost dokonce meziročně klesla o 1,0 %. „Přestože růst průmyslu a vývozu lámal ve druhém čtvrtletí 2010 rekordy, ekonomický vývoj není natolik příznivý a robustní, aby došlo k výraznější tvorbě pracovních míst. V recesi se dále nachází a bude ještě nacházet stavebnictví a ani služby nevykazují tak dobré výsledky jako průmysl,“ uvedl Oldřich Körner, analytik Svazu průmyslu a dopravy ČR.
Za současným ekonomickým vývojem je vidět příznivý vývoj vnější poptávky, zejména německé, která vytahuje celou eurozónu z recese. Nad globálním hospodářským růstem se však nadále vznášejí mnohá rizika. „Oživení ve Spojených státech ochabuje, slabší jsou spotřebitelské výdaje, menší je obnovování podnikových zásob a vysoký deficit zahraničního obchodu snižují očekávaná tempa růstu. Ekonomika tam zpomalila již druhé čtvrtletí za sebou, což vyvolává obavy z toho, že by mohla upadnout do dvojité recese. Takový vývoj by nepochybně negativně poznamenal i oživení v eurozóně a u nás. Rovněž zpomalení importů do Číny signalizuje určité zmírnění tamního ekonomického růstu,“ uvedl Oldřich Körner.
Oživování české ekonomiky by mohla zpomalit i určitá opatření vlády. „Nemůžeme pominout, že i některá zamýšlená restriktivní opatření vlády a zvyšování daní mohou oslabit obnovující se důvěru spotřebitelů v ekonomické oživení,“ uvedl Oldřich Körner.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
