Cílem tohoto senátního návrhu zákona je zejména změnit vymezení jednání, která podléhají bodovému hodnocení řidičů. Nově také upravuje přestupky proti bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích a související jiné správní delikty nebo zavádí parkovací průkaz pro osoby se zdravotním pojištěním podle doporučení Rady 98/376/ES.
Návrh předpokládá změnu tří zákonů, a to zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 247/2000 Sb., o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel, ve znění pozdějších předpisů.
Vláda mnohé z navržených změn uvítala, nicméně jasně deklarovala, že k návrhu uplatní při budoucích jednání připomínky. Ministerstvo dopravy s navrhovaným dokumetem i podmínkou následné diskuse plně souhlasí a je připraveno jednat o finální podobě tohoto dokumentu.
Navržené změny korespondují i s koaliční smlouvou, kde je stanoven závazek pečlivě vyhodnotit účinnost bodového systému ve vztahu k provozu na pozemních komunikacích, odstranit neúměrné tvrdosti zákona, zvýšit postih za delikty spojené s agresivitou řidičů a přímo ohrožující bezpečnost provozu na pozemních komunikacích a zpřesnit pravidla, kde dochází k dvojímu možnému výkladu.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
