Během prvních šesti měsíců letošního roku bylo pojištění odpovědnosti nejčastěji sjednáváno pro úhradu škod v běžném životě, které pokrývá náklady na škody vzniklé nešikovností při sportu či v domácnosti. Dále si klienti sjednávali pojištění odpovědnosti za škody z držby nemovitosti, do nichž patří například úrazy na zamrzlém chodníku. V současné době vzrůstá rovněž zájem o pojištění odpovědnosti zaměstnance za škodu způsobenou zaměstnavateli.
„Pojištění odpovědnosti zaměstnance vůči zaměstnavateli doporučujeme sjednat každému, kdo má v zaměstnání za něco hmotnou odpovědnost. V České republice se nejčastěji jedná o užívání služebního vozidla, které je již dnes v mnoha tuzemských firmách běžným standardem,“ uvedl Tomáš Knebl, generální ředitel společnosti Rentia, která se v rámci finančního poradenství primárně soustředí na zabezpečení penze, ochranu příjmů a ochranu majetku. „Zájem o pojištění odpovědnosti výrazně roste, protože si lidé konečně začínají uvědomovat rizika, která jim mohou vzniknout nejen v zaměstnání, ale i doma. Velmi draho je totiž mohou přijít i obyčejné nehody, jakou je například vytopení pračky,“ doplnil.
Pojištění odpovědnosti si klienti v 91 % případů sjednávají současně s majetkovým pojištěním. Statistiky společnosti Rentia ukazují, že průměrná pojistná částka u pojištění majetku činí 583 tisíc korun. Lidé však pojistné smlouvy neaktualizují, v důsledku toho hodnota majetku většinou neodpovídá částce uvedené ve smlouvě a majetek je tak podpojištěn. Podle statistik Rentie se podpojištění majetku týká 60 % klientů. „Pojistné smlouvy mnohých klientů jsou starší více než deset let. Klienti po tuto dobu neobnovují pojistnou částku, a to ani v případě rekonstrukce či jiného zhodnocení své nemovitosti. Proto je pak částka uvedená ve smlouvě nižší než reálná hodnota nemovitosti, čímž dochází k podpojištění,“ vysvětlil Kamil Durčák ze společnosti Rentia, která se primárně soustředí na zabezpečení penze, ochranu příjmů a ochranu majetku.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
