Národní akční plán konkrétně stanovuje roční hodnoty instalovaných výkonů respektive výroby energie pro jednotlivé druhy obnovitelných zdrojů, tzv. optimální mix zdrojů, až do roku 2020. "Budou-li tyto hodnoty překročeny, bude možné přistoupit k omezení či zrušení finanční podpory příslušných obnovitelných zdrojů," říká ministr průmyslu a obchodu Martin Kocourek. "Jde tedy o nástroj pro každoroční ovlivňování rozvoje obnovitelných zdrojů a také finančního dopadu plynoucí z jeho podpor," dodává ministr Kocourek. Další opatření k dlouhodobě udržitelnému a vyváženému rozvoji obnovitelných zdrojů jsou zavedena přímo v návrhu zákona o podporovaných zdrojích energie.
Národní akční plán stanovuje pro jednotlivé druhy OZE roční hodnoty výroby energie. Hodnoty plánované výroby vycházejí z technických a ekonomických předpokladů. Plán tedy není postaven na základě potenciálů jednotlivých zdrojů, které mohou u některých druhů OZE být vyšší, ale zároveň vysoce neekonomické. Dojde-li k překročení stanovených hodnot, bude možné pro nové zdroje přistoupit k omezení, nebo zrušení další podpory, protože ta již pozbude významu. Již existujících instalací se ovšem žádné omezení nedotkne. Národní akční plán bude pravidelně vyhodnocován, aktualizován a zpřesňován. Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhodnotí jeho naplňování nejméně jedenkrát za dva roky a o výsledcích vyhodnocení bude informovat vládu a překládat návrhy na jeho aktualizaci.
Zpráva převzata z Ministersva průmyslu a obchodu.



 
				 
								









 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					