Během prvních šesti měsíců posledních čtyř let postihlo Českou republiku šest větších živelních pohrom: v letech 2007 a 2008 šlo ve třech případech o vichřici, loni a letos o povodeň a letos se zkraje roku přidala také sněhová kalamita. K tomu je však třeba připočíst i velké množství menších pojistných událostí, které neměly charakter časově soustředěné živelní katastrofy.
„Rozsahem největší živelní pohromou posledních čtyř let zůstává i nadále nechvalně proslulá vichřice Kyril z ledna 2007, která našim klientům způsobila téměř dva tisíce škod za více než 80 milionů korun. V porovnání s tím byly letošní květnové a červnové povodně, jež postihly především severní a střední Moravu, naštěstí jen menší, i přesto z nich však registrujeme na pět set pojistných událostí se škodami v objemu 33 milionů korun,“ uvedla Iva Knapová, ředitelka Odboru služeb klientům neživotního pojištění ČSOB Pojišťovny s tím, že zatím poslední záplavy, které se odehrály uplynulý víkend postihly podle odhadů až 600 klientů ČSOB Pojišťovny a škody dosáhnou celkové výše řádově v desítkách milionů korun.
Letošní povodně byly specifické tím, že začaly dříve, než je podle dlouhodobých statistik ČSOB Pojišťovny obvyklé. Povodně vyvolané přívalovými dešti se totiž vyskytují nejčastěji v červnu a červenci, což potvrzují i události z uplynulého víkendu. Letos však začaly už v půlce května. A větší než jindy byl také rozsah sesuvů dešti podmáčených svahů.
Z letošních bezmála 500 povodňových škod, které ČSOB Pojišťovna letos zatím řešila (ty z uplynulého víkendu se zatím sčítají), jich naprostá většina vznikla v důsledku zatopení bytů a rodinných domků, finančně nejvyšší škody souvisely s poškozením silnic, mostů a opěrných zdí. Za některé škody ovšem povodně či záplavy „mohly“ jen nepřímo. „Například jeden z našich klientů se snažil objet autem velkou vodu, ale na blátě mu podklouzlo kolo a narazil do sloupku,“ popisuje Iva Knapová.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
