"Významně se zvýšilo rovněž procento domácností, které nakupují v zahraničí opakovaně," uvedl Richard Piluša, Head of Consumer Tracking, GfK Czech, a dodal: "Téměř polovina (45 %) domácností v roce 2009 nakoupila v zahraničí více než jednou, oproti 29 % domácností, které opakovaně nakoupily v zahraničí o dva roky dříve."
Vzrostl i sledovaný ukazatel frekvence nákupů mimo Českou republiku. Zatímco v roce 2007 domácnosti nakoupily v zahraničí v průměru 1,6krát, v roce 2008 už tak učinily 1,7krát a v roce 2009 domácnosti v průměru nakoupily v zahraničí již třikrát. Mezi kategoriemi, které v zahraničí nakupuje největší počet domácností, najdeme například tabulkové čokolády, bonboniéry, sušenky, sýry, koření, ale také třeba margaríny, jogurty, těstoviny. Z drogistických kategorií jsou to zejména prací prostředky a aviváže.