Mladí štamgasti - lidé mezi 18 až 35 lety - na rozdíl od těch tradičních ve svých oblíbených podnicích většinou nevysedávají denně. Zastaví se třeba jednou dvakrát za týden, ale i třeba jen jednou za měsíc. Jak "typičtí", tak nově i mladí štamgasti mají ale mnoho společného. Obě skupiny se chtějí především setkávat s kamarády a známými a upevňovat tak sociální vazby.
"Mladí lidé dnes nechodí pokaždé do jiného podniku, ale najdou si jeden, dva, tři, které jim vyhovují, a jsou rádi, že můžou jít tam, kde znají ostatní, znají barmana, a mají tak pocit ukotvení k nějaké skupině," uvedl sociolog Jiří Vinopal ze Sociologického ústavu AV ČR.
Ohromná konkurence v pohostinství, zvláště ve větších městech, způsobila, že jejich majitelé i zaměstnanci si začali svých pravidelných hostů více vážit a uvědomují si jejich důležitost. To samozřejmě pomáhá vytvářet dobrou atmosféru v těchto podnicích. "Když vás obsluha hned u dveří zdraví a donese na stůl to, co si dáváte vždycky, a pokud náhodou nemáte peníze, tak vám věří, že je zaplatíte příště, přispívá to samozřejmě k tomu, aby tam lidé chodili opakovaně a vznikaly skupinky štamgastů," konstatoval Vinopal.
Zpráva převzata z ČTK.