Cílem tohoto projektu, pro nějž jsou alokovány prostředky v celkové výši 6 mld. AUD (přibližně 108 mld. CZK), je přilákat investice a tím rozvinout domácí "zelený" autoprůmysl se zaměřením na vývoj moderních materiálů, automobilů s elektrickým a plynovým pohonem a další vyspělé technologie včetně inteligentních systémů vozidel.
Podstatnou součást této vládní strategie, kterou především mohou zahraniční investoři využít, tvoří tzv. Fond pro inovace v oblasti zeleného auta ("Green Car Innovation Fund — GCIF"), podporující výzkum, vývoj a komercionalizaci technologií, jež významně redukují spotřebu paliva a emise skleníkových plynů. GCIF byl přidělen finanční rámec v hodnotě 1,1 mld. AUD na období 10 let. Ze zmiňovaného fondu lze získat dotaci 25 % z celkových uznatelných nákladů. Podmínkou je, že žadatel musí být subjekt zřízený podle australského práva a práce spojené s poskytnutou dotací musí být vykonány na území Austrálie, nicméně tyto však mohou být součástí i většího mezinárodního projektu a míře spolupráce se zahraničními subjekty v roli spolupříjemce se meze nekladou.
Fond GCIF je rozdělen do dvou větví:
- Stream A je určen výrobcům motorových vozidel s minimální dotační hranicí 5 mil. AUD a maximální 300 mil. AUD pro jednoho žadatele.
- Stream B všem ostatním, zejména vědcům pracujícím na vývoji technologií, které mohou přispět k zásadním pokroku v oboru, jako jsou nové materiály, baterie, řídící a datové systémy apod. V tomto případě se rozmezí grantů pohybuje mezi 100 tis. AUD až 100 mil. AUD.
Možná spolupráce českých a australských firem v oboru automobilového průmyslu byla tématem setkání náměstka ministra průmyslu a obchodu Milan Hovorky s vládním zmocněncem pro automobilový průmysl Austrálie Stevem Bracksem dne 16.7.2010 na MPO ČR. Australský představitel se v průběhu své návštěvy v ČR rovněž setkal se zástupci Sdružení automobilového průmyslu ČR, agentur CzechInvest a CzechTrade a pražské kanceláře Austrade. Konkrétní námět pro další postup představuje možnost uspořádání Česko — australských technologických dnů se zaměřením na automobilový průmysl.
Zpráva převzata z Ministerstva průmyslu a obchodu.



 
				 
								









 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					