ČESMAD BOHEMIA je rozhodně proti rušení SFDI, neboť by ohrozilo průběžné financování dopravních staveb z evropských zdrojů. Dopravci také odmítají zvyšování sazeb mýtného, protože ani po třech letech systém stále nefunguje jak má a je provozně velmi nákladný. Navíc od mnoha zahraničních dopravců se mýto nevybere vůbec a není ani následně vymáháno, nemluvě o uložených pokutách. Zvýšení příjmů z mýtného je nutné realizovat nejprve úsporami v systému a zajištěním výběru mýta od zahraničních dopravců, kde se dají nalézt stovky milionů. Teprve pak lze uvažovat o případných pohybech sazeb zahrnujících zvýhodnění nejmodernějších ekologických vozidel.
Ani do budoucna nelze spoléhat na peníze z mýtného jako na rozhodující zdroj financí pro výstavbu dálnic, vždyť ze za rok vybraných cca 6 miliard korun se jich postaví sotva 15 km. Navíc v kvalitě a za cenu, na kterou by kromě státu nikdo nepřistoupil. V neposlední řadě je třeba připomenout, že jakékoliv další zvyšování nákladů českých dopravců (již tak oproti zahraničním neúměrně daňově zatížených) se nutně musí promítnout do cen a ve výsledku jej zaplatí všichni občané.
ČESMAD BOHEMIA považuje za jedno z mála logických a dlouhodobě udržitelných řešení zvýšení podílu výnosu spotřební daně z minerálních olejů do SFDI, a to ze současných 9,1 % na 20 %. Je nekorektní uvažovat o dalším zdaňování, když motoristé ročně odevzdávají do státního rozpočtu cca 100 miliard Kč.