ČESMAD BOHEMIA je rozhodně proti rušení SFDI, neboť by ohrozilo průběžné financování dopravních staveb z evropských zdrojů. Dopravci také odmítají zvyšování sazeb mýtného, protože ani po třech letech systém stále nefunguje jak má a je provozně velmi nákladný. Navíc od mnoha zahraničních dopravců se mýto nevybere vůbec a není ani následně vymáháno, nemluvě o uložených pokutách. Zvýšení příjmů z mýtného je nutné realizovat nejprve úsporami v systému a zajištěním výběru mýta od zahraničních dopravců, kde se dají nalézt stovky milionů. Teprve pak lze uvažovat o případných pohybech sazeb zahrnujících zvýhodnění nejmodernějších ekologických vozidel.
Ani do budoucna nelze spoléhat na peníze z mýtného jako na rozhodující zdroj financí pro výstavbu dálnic, vždyť ze za rok vybraných cca 6 miliard korun se jich postaví sotva 15 km. Navíc v kvalitě a za cenu, na kterou by kromě státu nikdo nepřistoupil. V neposlední řadě je třeba připomenout, že jakékoliv další zvyšování nákladů českých dopravců (již tak oproti zahraničním neúměrně daňově zatížených) se nutně musí promítnout do cen a ve výsledku jej zaplatí všichni občané.
ČESMAD BOHEMIA považuje za jedno z mála logických a dlouhodobě udržitelných řešení zvýšení podílu výnosu spotřební daně z minerálních olejů do SFDI, a to ze současných 9,1 % na 20 %. Je nekorektní uvažovat o dalším zdaňování, když motoristé ročně odevzdávají do státního rozpočtu cca 100 miliard Kč.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
