Zatímco v roce 1998 hypermarkety preferovala pouhá čtyři procenta českých zákazníků, tak v roce 2000 jich už byla pětina. Preference hypermarketů rostly i v následujících letech, naopak obliba supermarketů klesala. V závěru loňského roku hypermarkety preferovalo 40 procent a supermarkety 17 procent českých zákazníků. Preference diskontních prodejen činily 24 procent a v případě malých samoobsluhy a pultových prodejen 15 procent.
Některé supermarketové řetězce neustály tvrdý konkurenční boj s hypermarkety a diskontními prodejnami a kvůli velkým ztrátám odešly z Česka. Tuzemský trh opustily například společnosti Delvita či Edeka, které provozovaly pouze supermarkety. Společnost Ahold pak loni zavřela 20 ztrátových supermarketů Albert a jeden hypermarket Hypernova.
Zpráva převzata z ČTK.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
