"Překvapuje mě záměr nepřiznat nárok na podporu v nezaměstnanosti těm, kteří dají výpověď nebo dokonce odejdou dohodou. Zde se zřejmě uplatňuje snaha šetřit za každou cenu," uvedla Klára Valentová, specialistka na pracovní právo z advokátní kanceláře Ambruz & Dark, která také patří k signatářům iniciativy.
Iniciativa pružné pracovní právo přitom patří k poměrně výrazným zastáncům změny zákoníku práce. Ve své červnové výzvě volala například po tom, aby zákoník měl obsahoval jen katalog minimálních práv a povinností. Ostatní záležitosti by měly být předmětem dohody mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem, případně odborovou organizací. Zrušena nebo omezena by podle zaměstnavatelů měla být imunita odborových předáků, která je prý v praxi často zneužívána. Velmi potřebnou změnou je podle iniciativy také úprava konta pracovní doby, jehož zavedení je v současné době velmi problematické a v praxi se téměř nevyužívá.
Z plánů ministra Drábka zástupci zaměstnavatelů hodnotí pozitivně například právě návrhy na zavedení pružnějších kont pracovní doby či to, že by se měla výše odstupného v případě výpovědi řídit počtem let odpracovaných u zaměstnavatele. "Čím dříve se podaří do českého pracovního práva dostat nástroje, které naplno umožní využívat zkrácené pracovní úvazky či diferencují zkušební dobu, tím dříve budou vznikat nová pracovní místa i v sektorech, kde nejistá hospodářská situace a složité zákony motivují podniky spíše ke zdrženlivosti," uvedl Jan Malý z PwC.
Mezi signatáře iniciativy patří kromě Ambruz & Dark a PwC také Česko-německá obchodní a průmyslová komora (ČNOPK), obchodní oddělení rakouského velvyslanectví, Sdružení pro zahraniční investice AFI, provozovatel internetových serverů s nabídkami práce LMC a personální agentura Trenkwalder.
Zpráva převzata z Hospodářské komory.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
