Podle ustanovení § 205d starého zákoníku práce (ustanovení § 365 zákoníku práce, z. č. 262/2006 Sb.) je povinností každého zaměstnavatele, který zaměstnává alespoň jednoho zaměstnance platit zákonné pojištění odpovědnosti za škodu z titulu pracovních úrazu – viz ustanovení § 205d odst. 1 starého zákoníku práce „Zaměstnavatelé zaměstnávající alespoň jednoho zaměstnance jsou pro případ své odpovědnosti za škodu při pracovním úrazu nebo nemoci z povolání pojištěni (dále jen "zákonné pojištění") u České pojišťovny, akciová společnost, pokud s ní měli sjednáno toto pojištění k 31. prosinci 1992. Ostatní zaměstnavatelé jsou pojištěni u Kooperativy, československé družstevní pojišťovny, akciová společnost, případně jejího právního nástupce v České republice (dále jen "pojišťovny"). To se nevztahuje na organizační složky státu.“
Jak je patrno z uvedeného, zákon nehovoří o zaměstnancích v pracovním poměru, nebo o jiných zaměstnancích, jednoduše říká „zaměstnanci“ , a to jsou všichni zaměstnanci v pracovním poměru i činní na základě některé z dohod o provedení práce. Proto, i když zaměstnáváte zaměstnance jen po sezónu, tedy ve smyslu § 205d odst. 1 starého zákoníku práce jen po sezónu jste zaměstnavatel, musíte platit pojistné, po skončení sezón jednoduše pojišťovně oznámíte, že nejste zaměstnavatelem.
Vyhláška č. 125/1993 Sb., kterou se stanoví podmínky a sazby zákonného pojištění odpovědnosti zaměstnavatele za škodu při pracovním úrazu nebo nemoci z povolání k tomu ještě upřesňuje „zákonné pojištění vzniká dnem vzniku prvního pracovněprávního vztahu u zaměstnavatele a trvá po dobu existence zaměstnavatele.“
Vzhledem k tomu, že se jedná o zákonné pojištění, je pojišťovna povinna plnit, ať je pojistné ze stran zaměstnavatele zaplaceno nebo nezaplaceno, ale podle ustanovení § 10 odst. 3 vyhlášky č. 125/1993 Sb. platí, že „Proti zaměstnavateli, který byl v době výplaty pojistného plnění v prodlení s placením pojistného, má pojišťovna právo na úhradu až do výše plnění, které vyplatila z důvodu pojistných událostí vzniklých v době, za kterou nebylo zaplaceno pojistné.“
Zpráva převzata z www.bozpinfo.cz.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
