České firmy podle autorů průzkumu potvrdily zkušenost, že krize je nejlepší období pro inovace a odvážné kroky. Mnohé z nich se tak dokázaly prosadit v oblastech, kam by se v době konjunktury přes konkurenci globálních korporací sotva probojovaly. Z toho pramení i optimistické hodnocení českých podnikatelů ve srovnání s konkurencí. Na škále od jedničky do desítky, kdy jednička je nejlepší pozice ve vztahu ke konkurenci, se většina majitelů vidí mezi jedničkou a čtyřkou.
"Optimismus českých společností je paradoxně do značné míry výsledkem hospodářské krize. Řada těchto společností již před krizí hospodařila rozumně a krizi využila jako příležitost omezit zbytečné náklady, zamyslet se nad podstatou svého podnikání a uvědomit si dlouhodobé zdroje hodnot. Nyní jsou připraveny na budoucí růst a expanzi,“ uvedl vedoucí partner PwC ČR Jiří Moser.
České podniky v rukou soukromého majitele zpravidla mají střednědobou písemnou strategii. Dalo se očekávat, že více vlastníků bude svůj podnik řídit spíše intuitivně, nicméně zdá se, že formalizace řízení v českých podnicích se přinejmenším na strategické úrovni blíží západoevropským standardům. Téměř dvě třetiny českých podniků mají písemně zpracovanou strategii svého rozvoje, a to nejčastěji pro horizont tří let.
Zpráva převzata z Hospodářské komory ČR.



 
				 
								









 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					