Největší a rozhodující podíl na tomto výsledku má výroba osobních automobilů (včetně vozů kat. N1), kterých bylo vyrobeno 556 706 ks, což je o 18,28 % (o 86 039 ks) více než za 1. pololetí roku 2009. Tento nárůst je dán zvýšením produkce u všech výrobců osobních automobilů; HMMC (Hyundai Motor Manufacturing Czech) Nošovice o 83,68 % (+ 41 839 ks), ŠKODA Auto o 16,73 % (+ 41 111 ks) a TPCA Czech o 1,76 % (+ 3 087 ks). Firma KAIPAN vyrobila 6 ks vozidel (to je nárůst o 50 %). Nutno však uvést, že v 1. čtvrtletí roku 2009 byla výroba ve ŠKODA Auto výrazně ovlivněna nižší poptávkou (omezení výroby) a ve firmě HMMC Nošovice docházelo v roce 2009 k postupnému náběhu výroby.
V 1. pololetí roku 2010 bylo vyrobeno 579 ks nákladních automobilů (pokles produkce celkově o 7,36 %). V této kategorii byl zaznamenán relativně vysoký nárůst výroby ve firmě AVIA Ashok Leyland Motors (+ 52,63 %), produkce firmy TATRA Kopřivnice oproti stejnému období roku 2009 naopak poklesla (o necelých 21 %). U obou výrobců však došlo k nárůstu exportu (AVIA = + 148,78 %, TATRA = + 117,54 %).
Rovněž tak ne příliš potěšitelný vývoj nastal ve výrobě autobusů, kterých bylo za prvních šest měsíců roku 2010 vyrobeno 1 228 ks, což je o 327 ks méně než ve stejném období roku 2009 (pokles v souhrnu o cca 21 %). Nárůst výroby o 3,82 % byl zaznamenán pouze u SOR Libchavy, u ostatních výrobců autobusů došlo k poklesu.
Dále bylo za hodnocené období v ČR vyrobeno 229 ks motocyklů, což znamená pokles produkce o 38,44 %.
Důsledky ekonomické recese stále přetrvávají i u výrobců přípojných vozidel (přívěsy a návěsy) kategorie O3 a O4 (PANAV, SCHWARZMÜLLER), kterých bylo vyrobeno celkově 351 ks, což znamená pokles výroby v souhrnu o 17,41 %.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
