Celní správa může přestupek trestat pokutou až do 5000 korun, ta je ale vyhrazena pro případ, že by kamion jel úplně bez palubní jednotky, a tak se podle Nejedlého spokojuje s tisícikorunovou pokutou.
Dopravcům se podvádění s počtem náprav vyplácí. Jízda bez palubní jednotky nebo nabitého mýtného kreditu bývá velmi rychle odhalena, protože údaje z bran snímají vozy celníků a pro případného neplatiče si rychle dojedou, rozpoznat skutečný počet náprav brány neumějí a vše musí kontrolovat až celníci. Ti si vezmou údaje z mýtných bran a buď kontrolují vozy přímo v provozu, nebo s údaji z evidence.
Pokud by se například čtyřnápravové vozidlo vydávalo za třínápravové, ušetřil by na každém dálničním kilometru minimálně 1,30 koruny. Za takových podmínek se mu tisícikorunová pokuta vrátí za dvě cesty z Prahy do Brna a zpět.
Zpráva převzata z ČTK.



 
				 
								









 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					