Z nařízení Evropského parlamentu a Rady EU vyplynulo, že do kategorie velkých projektů budou od 25. června 2010 spadat projekty v oblasti životního prostředí, jejichž celkové náklady přesahují částku 50 milionů eur.
Zvláštní režim
Projekty, jejichž celkové náklady budou v rozmezí 25 až 50 milionů eur, budou administrovány ve zvláštním režimu. Tyto projekty nebudou schvalovány Evropskou komisí. Avšak Státní fond životního prostředí ČR je bude administrovat podobně jako velké projekty, budou tedy spadat pod oddělení PPP projektů. Česká strana bude rovněž pravidelně informovat Evropskou komisi o dosaženém pokroku při provádění těchto projektů.
Projekty ve zvláštním režimu budou mít oproti velkým projektům jednodušší proces při předkládání žádosti o poskytnutí dotace.
Velké projekty
Kromě změny finanční hranice se administrace u velkých projektů nemění. Od spuštění OPŽP bylo dosud podáno 12 žádostí o poskytnutí podpory, které jsou vedeny v kategorii velké projekty. Čtyři z těchto projektů byly již schváleny Evropskou komisí. Další čtyři projekty byly schváleny Ministerstvem životního prostředí a na vyjádření Evropské komise zatím čekají. Dva projekty jsou ve fázi hodnocení a další dva přešly z kategorie velkých projektů do kategorie individuálních.
Zpráva převzata z OPŽP.



 
				 
								









 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					