Zájem o privátní značky v obchodních řetězcích roste

16.07.2010 | , Firemnifinance.cz
FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT


V době hospodářské krize roste v Česku prodej zboží nabízeného pod privátními značkami obchodních řetězců. Obchodníci kvůli tomu výrazně rozšiřují nabídku privátních značek, jejichž cena je zpravidla nižší než u značkového zboží, což je v době hospodářské krize značná konkurenční výhoda.

Například obchodní řetězec Spar, který v Česku provozuje 32 hypermarketů a čtyři supermarkety, loni zaznamenal nárůst obratu z prodeje privátní značky S-Budget o 234 procent. Zatímco původně společnost pod touto značkou nabízela 45 výrobků z oblasti základních potravin a zboží pro každodenní spotřebu, tak po dvou letech se jejich počet zvýšil na 200.

Výrazný nárůst prodeje výrobků nabízených pod privátní značkou hlásí také společnost Ahold, která v Česku provozuje zhruba 280 supermarketů a hypermarketů Albert. "V loňském roce jsme zaznamenali meziroční trend nárůstu prodejů našich vlastních značek o více než 50 procent," uvedl mluvčí sítě prodejen Albert Libor Kytýr.

Loni prvních několik desítek výrobků prodávaných pod privátní značkou zavedly také hypermarkety Globus, které patřily mezi poslední velké obchodní řetězce v Česku, které v nabídce tyto produkty neměly. Vedení společnosti Globus ČR předpokládá, že v budoucnu se počet položek privátní značky v těchto hypermarketech bude počítat na stovky.

Privátní značky mají stále větší zastoupení v nabídce obchodníků. Například značky Tesco Výhodný nákup a Tesco Standard tvoří už zhruba 25 procent celkového sortimentu potravin v obchodech Tesco.

Privátní značky obchodních řetězců podle loňského průzkumu pravidelně nakupuje více než polovina Čechů. Je to ale méně než například v Maďarsku či na Slovensku.

Zpráva převzata z ČTK.

Autor článku

Firemni aktualita