„Pojištění se vztahuje prakticky na všechny důvody, kvůli kterým byla klientovi zrušena cestovní služba, a to i v případě, že tyto důvody nastanou v době, kdy se klient již nachází v zahraničí. Obdobně to platí i v případě, že došlo ke zpoždění cestovní služby o více než 12 hodin. Pokud by například letecký provoz zastavila nějaká přírodní katastrofa, uhradíme klientům z tohoto pojištění náklady, které museli vynaložit na náhradní ubytování, na stravu, úschovu zavazadel, náhradní dopravu do ČR apod. Zároveň jim poskytneme náhradu i za služby, které si zaplatili a které jim byly z výše uvedených důvodů zrušeny , jako například různé výukové sportovní kursy, pronájem sportovního vybavení, automobilu atd.,“ říká Jana Konvalinová, vedoucí odboru cestovního pojištění v Kooperativě.
Pojištění si mohou klienti sjednat nejpozději do tří pracovních dnů od zakoupení zájezdu, letenky nebo jiné cestovní služby, a to v rámci individuálního cestovního pojištění Kolumbus. Cena je 3 % z ceny cestovní služby.
Cestovní pojištění Kooperativy si každoročně sjedná přes 700 tisíc klientů. Mezi destinace, kam nejčastěji směřují, patří Chorvatsko, Itálie a Rakousko. Zároveň Kooperativa každý rok řeší několik tisíc pojistných událostí. Pro tyto případy je klientům k dispozici nepřetržitá asistenční služba, kterou mohou v případě problémů na dovolené kontaktovat. Asistenční služby pro Kooperativu zajišťuje společnost Global Assistance.