O tom, že finanční krize dolehla na drobné živnostníky, není pochyb. Zhruba polovina z nich hodnotí svoji ekonomickou situaci na pětibodové stupnici číslem 3 - jako ani dobrou ani špatnou, ale celých třicet procent uvedlo čtyřku. „Moravští živnostníci jsou celkově skeptičtější a negativnější oproti českým,“ uvádí Otto Kočí ze serveru ePoptávka.cz. „Rozpor je vidět i u pohledu na nedávný volební výsledek. Zatímco nadpoloviční většina je s výsledkem spokojena, přínos pro podnikání od nově vzniklé koaliční vlády není moravskými živnostníky moc očekáván,“ přibližuje Kočí.
Na 54 procent živnostníků v Čechách a 35 procent na Moravě dolehla dle zjištění serveru ePoptávka.cz krize natolik, že byli nuceni propustit své zaměstnance nebo alespoň část z nich a výrazně se uskromnit. Ztížené ekonomické podmínky také živnostníky donutily hledat nové formy propagace. Živnostníci si tak našli cestu na internet, který se stal jedním z nejoblíbenějších reklamních nástrojů využívaných k vlastní propagaci. „Dávno je pryč doba, kdy řemeslníci neuměli pracovat s počítačem, a jediným komunikačním prostředkem byl telefon. Dnes se již bez registrací v internetových databázích či bez jednoduchých webových stránek šikovní řemeslníci téměř neobejdou,“ popisuje běžnou praxi Otto Kočí ze společnosti ePoptávka.cz.
Nové a efektivnější nástroje vlastní prezentace jsou nyní velmi oblíbené. Dle výsledků průzkumu krizi pocítilo 82 procent českých a 92 procent moravských živnostníků. Ti totiž zaregistrovali v prvním pololetí letošního roku výrazně méně poptávek než ve stejném období loňského roku.
To, že je služba ePoptávka.cz efektivní a stále oblíbenější, dokazují i konkrétní počty poptávajících. Od doby, kdy společnost v roce 2004 vstoupila na český trh, počet poptávajících každoročně narůstá o desítky procent. Službu využívají především malé a střední firmy, státní instituce i živnostníci. Poptávající oceňují zejména rychlost, jednoduchost a výhodnost systému výběrového řízení, které portál svojí podstatou nabízí. Používání systému ePoptávka.cz je pro ně bezplatné a přitom ještě mohou při samotném nákupu ušetřit až 30 % průměrné ceny.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
