"Nejčastěji podávaným nápojem pro děti je podle výzkumu domácí čaj, a to v 82 % případů. Důvodem je nízká pořizovací hodnota tohoto nápoje a možnost regulace přidaného cukru," říká Hana Říhová, Account Director GfK Czech, a dodává: "Často rodiče podávají svým dětem také vodu se sirupem (40 %). Naopak nejmenší oblibě se těší limonáda (16 %) nebo jen čistá voda z kohoutku (17 %)."
Rodiče jednoznačně upřednostňují dobrou chuť a málo cukru
Z výzkumu GfK Czech dále vyplývá, že rodičům kromě vlivu na zdraví jejich potomků záleží na tom, aby byl nápoj pro děti chutný (29 %) a nepříliš sladký (29 %). Je to pro ně při výběru dokonce o něco důležitější argument, než absence konzervantů (24 %) či obsah vitamínů (23 %). Nežádoucí jsou kromě konzervantů také chemické přísady (15 %). Svou roli, ačkoli ne příliš podstatnou, hraje také cena – 8 % rodičů vyžaduje, aby byl nápoj levný.
Obal také prodává
Nemalý podíl má na nákupu nápoje obal. "Nejčastěji preferovaným balením je tzv. pitíčko, tedy nápoj v krabičce do 250 ml, a to ve 36 % případů. Po půllitrové PET láhvi by sáhlo 33 % nakupujících a po čtvrt litrové 25 %. Nejméně oblíbené jsou skleněné obaly," uvádí Hana Říhová, a dodává: "Dalším kritériem je, aby se dítě nepolilo (37 %) a aby byl obal uzavíratelný (37 %) a uchovatelný i po otevření (36 %)."
Oslovení respondenti se shodli na tom, že na trhu chybí nápoje z čistých přírodních šťáv (53 %), s vitamíny z přírodních zdrojů (42 %) a nápoje bez přidaného cukru (33 %).



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
