"Jejich většímu využití (bezpilotních letadel) zatím brání některé legislativní překážky. Po jejich vyřešení je však možné očekávat rozsáhlé nasazení bezpilotních prostředků," uvedl Píštěk.
Maximální rychlost letounu je 260 kilometrů za hodinu, výdrž až sedm hodin, vzletová hmotnost 600 kilogramů. "Co se týče nepilotovaného letounu, jsou oproti pilotovanému letounu kladeny větší nároky na jeho stabilitu. Jinak co se týká konstrukce vnitřní, tak je to úplně stejné jako klasické letadlo. Trochu je rozdílná tvarová geometrie," řekl jeden z členů konstrukčního týmu Jaroslav Juračka.
Prototyp má kompozitový trup, kovová křídla a vodorovné ocasní plochy. Název Marabu získal díky výraznému tvaru přední části, jíž připomíná afrického čápa. V přídi musí být dost místa pro přístroje. Experimentální letoun má dvoumístnou kabinu. Ve fázi bezpečného zalétávání na palubě budou pilot a inženýr. Teprve později dají technici do letounu přístroje pro bezpilotní řízení. V letadle může být jeden pilot, který bude sice jen pasivně sledovat bezpilotní řízení, ale učiní tak zadost legislativě.
Zpráva převzata z ČTK.



 
				 
								









 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					