V prvním pololetí letošního roku poskytla Raiffeisenbank více než 3800 hypoték v celkovém objemu 6,7 miliardy korun. Oproti stejnému období předchozího roku to představuje nárůst objemu o 24 procent. „K nárůstu přispělo především několikeré snížení úrokových sazeb a zavedení nových produktů, jako je např. offsetová hypotéka. Předpokládáme, že podobně by se měl vyvíjet zájem o hypotéky i ve zbytku roku,“ uvedl produktový manažer Raiffeisenbank Jan Bureš.
Vzrostla rovněž průměrná výše úvěru, která v prvním pololetí dosáhla 1,75 milionu korun, což je o 10 procent více než loni. Drtivá většina úvěrů, 85% z celkového počtu, byla poskytnuta na financování vlastního bydlení, z toho 37% je použito na výstavbu a rekonstrukce a 30% na koupi nemovitosti. Zbývající část tvoří refinancování a neúčelové úvěry.
Největší zájem mají klienti o tříletou fixaci, kterou volí více než dvě třetiny klientů. „Odráží se v tom jednak nejistota z budoucího vývoje sazeb, jednak i větší ochota klientů změnit banku v případě lepší nabídky,“ vysvětlil Jan Bureš. Průměrnému klientovi je i nadále mezi 34 a 38 lety.
„Zcela zmizely požadavky na úvěr od cizinců, kteří spekulovali na růst cen nemovitostí a nakupovali v České republice nemovitosti s cílem výhodně je pronajmout a později prodat,“ uzavřel Jan Bureš. Raiffeisenbank v letošním roce pro klienty připravila již několik zvýhodnění. Zavedla zcela novou, tzv. offsetovou, hypotéku, u které klient platí úroky jen z té části hypotéky převyšující jeho úspory na spořicím účtu. Rovněž několikrát snížila úrokové sazby a zároveň navýšila maximální možnou výši úvěru na 90% hodnoty zastavené nemovitosti.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
