Meziroční růst průmyslové výroby o 16,9 procenta a o 27,2 procenta vyšší hodnota nových zakázek jsou čísla, která považuje Svaz průmyslu a dopravy ČR za dobrý výsledek.
„Výsledek se dal očekávat vzhledem k příznivým údajům o českém květnovém vývozu. Jedná se již o třetí dvouciferný nárůst průmyslové výroby v řadě a dá se tak hovořit o trendu a nikoli o jednorázovém výkyvu,“ komentoval dnes zveřejněná statistická čísla Oldřich Körner, analytik Svazu průmyslu a dopravy ČR.
V řadě zemí dochází v poslední době k oživování poptávky, příznivé signály jsou patrné i na našem největším exportním trhu, tedy v Německu. Průmyslová výroba se tam v květnu zvýšila meziměsíčně o 2,6 procenta.
„Příznivý vývoj tuzemského průmyslu stojí téměř výhradně na oživení zahraniční poptávky a poněkud zastiňuje nevalný vývoj domácí poptávky a stavebnictví. Ten je spolu s nejistotou vývoje globální ekonomiky v druhém pololetí určitým rizikem dalšího oživení, které nemusí mít přímočarý charakter. Rizikem zejména pro veřejné zakázky budou i plánovaná úsporná opatření nové české vlády,“ uvedl Oldřich Körner.
Mezi rizika dalšího růstu našeho průmyslu patří i očekávání mírného ekonomického růstu Evropské unie. Červnová predikce Konfederace evropského podnikání (BUSINESSEUROPE), jejímž členem je Svaz průmyslu a dopravy ČR, se zmiňuje o 1,1 procentním ekonomickém růstu. V příštím roce se očekává 1,6 procentní zvýšení hrubého domácího produktu EU. „Hlavním tahounem mírného ekonomického oživení EU je export, který má letos a v roce 2011 růst o pět procent. Právě evropský export potáhne sebou i náš vývoz,“ uvedl Oldřich Körner.
A dodává: „Kondici evropských exportérů a průmyslu prospěje v dalším období oslabování dosud relativně silného eura.“



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
