Jedná se o aktivity v poskytování spotřebitelských poradenských a informačních služeb, v podpoře při mimosoudním urovnávání sporů nebo ve výchovně — vzdělávacích akcích, které jsou primárně pořádané pro základní, střední a vysoké školy, ale i pro širokou veřejnost. Dále se jedná o podporu publikační činnosti s tematikou ochrany spotřebitele a vydávání časopisů. MPO takové projekty zaměřené na ochranu spotřebitele podpořilo od poloviny 90. let celkovou částkou výrazně přesahující 200 milionů korun.
Jedním z důležitějších témat je zvyšování finanční gramotnosti spotřebitelů. Jedná se o nástroj pro posílení jejich rovnoprávného postavení na trhu. Zároveň by edukace měla přispět k omezení zadlužování domácností. MPO také podporuje spolupráci domácích subjektů s evropskými a jinými mezinárodními spotřebitelskými organizacemi.
"Při neustále rostoucím objemu nabízených služeb a produktů může být pro spotřebitele obtížné se v jednotlivých obchodních podmínkách vyznat. Proto MPO aktivně podporuje nevládní neziskové organizace, které spotřebitelům svojí aktivitou pomáhají," vysvětluje ředitel sekce podnikání Ministerstva průmyslu a obchodu Karel Machotka.
Písemné žádosti o dotaci mohou uchazeči z řad nestátních neziskových organizací orientovaných na problematiku ochrany spotřebitele a splňujících další požadavky předkládat buď doporučenou poštou na adresu: Ministerstvo průmyslu a obchodu, odbor technické harmonizace a spotřebitele, Na Františku 32, 110 15 Praha 1 — Staré Město, nebo osobně v podatelně MPO v zalepené obálce s označením "Žádost o dotaci" do 15. září letošního roku.
Zpráva převzata z MPO.