Hlavní část přímých zahraničních investic letos do konce března tvořil ostatní kapitál, jako jsou úvěry nebo investice do fondů. Na tuto kategorii připadlo 31,5 miliardy korun. Významný podíl měly také reinvestované zisky, které činily 19 miliard korun.
Nejvíce přímých zahraničních investic do základního kapitálu směřovalo v prvním čtvrtletí do oblasti nemovitosti a služby pro podniky, bylo to přes 4,7 miliardy korun. Větší kladný tok byl zaznamenán ještě v oborech finanční zprostředkování s 1,7 miliardy Kč a obchod a opravy s přílivem 1,2 miliardy Kč. Naopak nejsilnější odliv přímých zahraničních investic postihl od ledna do března zpracovatelský průmysl, ve kterém bylo ze základního kapitálu staženo více než 4,4 miliardy korun.
Největší objem přímých zahraničních investic plynul v prvním čtvrtletí do Česka z Nizozemska, a to 13,6 miliardy korun. Následovaly Velká Británie s 13,2 miliardy korun, Kypr s 6,6 miliardy, Německo s 5,8 miliardy a Rakousko, odkud bylo přímo investováno 5,5 miliardy Kč. Těchto pět zemí se postaralo téměř o 84 procent celkového přílivu přímých zahraničních investic do ČR.
Zpráva převzata z ČTK.



 
				 
								









 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					