Hasiči se těší největší důvěře ve všech zemích, které se výzkumu zúčastnily. Reputace duchovenstva a marketingových odborníků v mezinárodním měřítku utrpěla značný pokles a důvěra v politiky se opět snížila. A přestože bankéřům se na mezinárodní scéně podařilo získat část ztracené důvěry zpět, v České republice zatím stále ztrácejí.
Navzdory tomu, že celosvětově není finanční krize zdaleka u konce, bankéři získávají ztracené body zpátky. Loni jim v Evropě a USA věřilo pouze 37 % obyvatel, letos je to už 42 %. Přesto se výsledky na národní úrovni dost liší. Němci (57 %), Švédové (56 %) a Poláci (54 %) důvěřují bankéřům nejvíc, v Itálii (24 %), Francii (27 %) a Rumunsku (28 %) se jejich povolání těší o poznání menší důvěře. V České republice jsou na tom s 52 % důvěrou relativně dobře, i když si oproti loňskému roku o šest procentních bodů pohoršili.
Politici jsou poslední
V České republice více než polovina respondentů vyjádřila nedůvěru pracovníkům v reklamě, duchovenstvu, novinářům, manažerům velkých podniků a politikům.
Stejně jako v minulých letech, politici zaujímají v žebříčku nejnižší příčku. Navíc jejich rating v porovnání s předchozím rokem ještě klesl – na mezinárodní úrovni o 4 % na 14 %, v České republice na pouhých 10 %, takže se blíží nejméně důvěryhodným italským politikům, kterým letos vyjádřilo důvěru pouhých 7 % obyvatel. Nejlépe jsou na tom politici ve Švédsku, kde jim věří čtvrtina občanů.
Staří versus mladí
Důvěra v duchovenstvo, zaměstnance pošt, učitele a odbory převládá u vyšších věkových skupin; mezi lidmi od 50 do 99 let věří kněžím 56 %, mezi mladšími (14 – 29 let) je to pouze 35 %. V ostatních případech jsou starší lidé méně důvěřiví, nejmarkantnější je to u organizací na ochranu životního prostředí, které mají důvěru 71 % mladších lidí (14 – 29 let), ale pouze necelých 54 % starších (50 – 99 let).



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
