„Prodej společnosti JM-montáže strategickému investorovi je dalším úspěchem našich fondů rozvojového kapitálu. JM-montáže se během čtyřletého manažerského působení Genesis Capital změnily z montážní firmy závislé na jednom hlavním klientovi ve společnost s dobře diverzifikovaným portfoliem činností i klientů a vlastní projekční kanceláří a staly se i atraktivním zaměstnavatelem pro studenty technických oborů,“ uvedl ředitel Genesis Capital Jan Tauber. Genesis Capital do společnosti JM-montáže kapitálově vstoupila v roce 2006 prostřednictvím svého rozvojového fondu Genesis Private Equity Fund. „Prodej společnosti JM-Montáže je samozřejmě příznivou zprávou i pro investory fondu, jimž z této transakce plyne zajímavý výnos,“ doplnil Tauber, podle nějž ovšem prodejní cena může být ještě upravena po dokončení auditu ke dní vypořádání transakce.
JM-montáže se zabývají projektováním, montáží, zprovozňováním a údržbou transformoven a rozvoden pro energetiku a průmysl, k jejich hlavním klientům patří E.ON a ČEZ. V roce 2009 měla společnost tržby 359 milionů korun a provozní zisk před odpisy 25 milionů korun. JM-montáže vznikly v roce 1994 původně jako dceřiná společnost Jihomoravské energetiky, v roce 2004 se staly součástí Energetických strojíren Brno.
„Akvizice společnosti JM-montáže a její zařazení do struktury GA Energo technik plně spadá do našich plánů v České republice, kde chceme být jedním z předních hráčů v oblasti výstavby a servisu vedení všech druhů napětí, a tím rozšířit portfolio služeb tak, abychom byli schopni dodávat vždy kompletní celky pro energetiku bez podílu cizích subdodávek,“ řekl Zdeněk Židek, generální ředitel společnosti GA Energo technik. „Pro JM-montáže bude změna majitele znamenat možnost dalšího rozvoje a zapojení do mnoha projektů v České republice,“ dodal.
Finančním poradcem při prodeji firmy JM-Montáže byla společnost CORPIN Partners, právní poradenství zajišťovala kancelář Norton Rose.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
