Problém se týká vozů Lexus a dalších modelů. Potíže s kvalitou vozů tak v největším světovém výrobci aut přetrvávají. Nedávno firma svolávala k opravě miliony aut kvůli riziku jejich samovolného zrychlování a dalším defektům.
Příčinou potíží s motory jsou defektní pružiny ventilů, které můžou za provozu zastavit motor, uvedl mluvčí automobilky. Šéf značky Lexus Mark Templin uvedl, že závada vznikla při výrobě použitím špatného materiálu.
Z 270.000 problémových aut jich podnik zhruba 180.000 prodal v zahraničí a zbytek v Japonsku. Vedle sedmi modelů sedanu Lexus se problém týká i modelu Crown. Podle japonského tisku může akce přijít Toyotu na 20 miliard jenů (4,7 miliardy Kč), to ale výrobce nekomentoval.
Podnik uvedl, že v Japonsku obdržel na vadné motory kolem 200 stížností. Někteří řidiči firmě oznámili, že motor vydává divný hluk. Mluvčí dodal, že v souvislosti s vadnými motory nejsou hlášeny žádné nehody.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
