"Velice nás těší, že je Česko pro německé podniky stále tak zajímavé. Dokazuje to, že nadále poskytuje nejlepší podmínky. Znamená to ale také, že je potřeba toto postavení obhájit. Proto by se měla co nejrychleji zformovat nová vláda, která zahájí reformy. Kromě konsolidace státních financí je potřeba reformovat především pracovní právo a vzdělávací systém," uvedl výkonný člen představenstva Česko-německé obchodní a průmyslové komory (ČNOPK) Bernard Bauer.
Hodnocení atraktivity zemí střední a východní Evropy se letos navzdory hospodářské krizi příliš nezměnilo. "Pouze Polsko si díky rezistenci hospodářství v době krize zajistilo dobrou pozici a polepšilo si ze čtvrtého místa na druhé. Slovensko, které ještě v loňském roce skončilo na druhém místě za ČR, se propadlo na čtvrtou příčku," uvedla ČNOPK. Pětici nejlépe hodnocených zemí doplňuje Slovinsko a Chorvatsko.
Střední a východní Evropa je pro německé investory důležitým trhem. Do konce roku 2008 německé podniky investovaly v deseti východoevropských členských státech EU celkem 77 miliard eur (bezmála dva biliony korun), což je osm procent všech německých zahraničních investic. Největší objem investic, více než 20 miliard eur (514 miliard korun), německé firmy investovaly v ČR. Německé společnosti podle ČNOPK v Česku investují více peněz než na růstových trzích v Brazílii, Rusku, Číně a Indii.
Nejatraktivnější země pro německé podniky ve střední a východní Evropě
1. Česko 
2. Polsko 
3. Slovinsko 
4. Slovensko 
5. Chorvatsko 
6. Rusko 
7. Maďarsko 
8. Estonsko 
9. Rumunsko 
10. Litva
Zpráva převzata z ČNOPK.



 
				 
								









 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					