Kvůli rostoucím mzdám a nedostatku pracovních sil se například H-One, japonský dodavatel rámů pro vozy Honda, rozhodl, že dá na investici robotů ve svých třech čínských závodech polovinu svého loňského zisku.
H-One vyčlenil na investici do čínské robotizace 22 milionů dolarů a počet robotů ve svých čínských výrobních linkách chce ztrojnásobit. Zakázky v Číně rostou i japonským společnostem Fanuc, Yaskawa a THK. A slabý kurz eura by mohl prospět i evropským zájemcům včetně koncernu Siemens.
"Sektor automatizace roste velmi, velmi rychle," uvedl analytik. Jmenoval senzory, frekvenční měniče, dopravní pásy či pneumatické systémy. "Růst těchto sektorů kdekoli odhadujeme na 20 až 30 procent za rok," dodal.
Řada stávek čínských zaměstnanců se v posledních měsících dotkla většiny japonských automobilek včetně Hondy a Toyoty a firem dodávajících jim komponenty. Ukazuje se tak rostoucí nepokoj mezi rozsáhlou migrující pracovní silou, která se chce na bohatství čínské ekonomiky podílet větší měrou.