Wiesner apeluje na lesnické podniky, aby dodávaly dostatek dřeva firmám z navazujících odvětví (pilařské závody, dřevozpracující průmysl, papírenský a nábytkářský průmysl a jiné), protože tyto jsou na plynulé zásobování zcela odkázáni.
Podle Hanse Michaela Offnera, předsedy Svazu pilařského průmyslu, je nyní k dispozici pouhá třetina dřívější úrovně dodávek dřeva. „U smrkového dřeva došlo k cenové explozi v důsledku nedostatku suroviny,“ říká Offner. „Cena kulatiny stoupla o 20% na 85 euro za plnometr.“
Loňský rok byl pro dřevařský a dřevozpracující průmysl (1547 podniků, z toho 1200 pil) kritický. Produkce a export klesly o 16,4%. Exportní kvóta činila 74%, tři čtvrtiny dřeva putovaly do zemí EU. Import poklesl o 7% a stav personálu o 9,63% - o 2 971 na 22 875 osob. „Cílem bylo udržet co nejvíc stálých zaměstnanců,“ říká Wiesner. „V roce 2010 bychom opět měli dosáhnout přírůstků produkce i zaměstnanosti.“
Dřevařský průmysl doufá, že se více prosadí ve vícepatrové bytové výstavbě. „Nechceme stavět žádné mrakodrapy, ovšem tří- až devítipatrové budovy jsou dle mého názoru přiměřené,“ podotýká Wiesner. „Ve většině spolkových zemí nesmíme stavět budovy vyšší než tři patra. Musí se nám podařit prosadit, abychom vyšší budovy směli stavět nejen v zahraničí, ale i doma.“



 
				 
								









 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					