Zároveň se otevře v nejbližších dnech závod na výrobu pelet a dva větší výrobní podniky na kotle. „Investice ve výši 35 milionů ukazují potenciál eko-paliva," vysvětluje generální ředitel svazu proPellets Christian Rakos. Projekty budou vytvářet více než 100 „zelených“ pracovních míst.
V první etapě bude generováno 35 000 tun dřevěných pelet ročně. Tento objem může zásobovat 6 000 domácností v regionu Horní Rakousy, Salzburg a Dolní Rakousy. Později bude hmotnost zvyšovat až na 90 000 tun ročně.
V současné době topí přes 70 000 domácností a malých podniků v Rakousku palivem z místních lesů. Poptávka po peletkách je 590 000 tun ročně a produkce v Rakousku (kapacita více než milion tun) ji bez problémů uspokojí.
ProPellets Austria očekává, že se objem používaných peletek v Rakousku do roku 2015 zdvojnásobí.
Zpráva převzata z CzechTrade.



 
				 
								









 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					