Zejména:
- Je toho názoru, že návrh rozhodně nevyřeší palčivé problémy praktik, za které jsou činnosti pod výrazem lobbing považovány,
- Vzhledem k tomu, že lobbistickou činností se rozhodně nezabývají pouze soukromé osoby, ale i společenské organizace i podnikatelské subjekty, návrh postihuje pouze část okruhu lobbistů,
- Práva a povinnosti lobbistů obecně nejsou v zákoně vymezeny jasně a vyváženě,
- Svaz průmyslu a dopravy chápe, že zákonem nelze zdaleka postihnout náplň činnosti lobbingu a stanovit vhodná pravidla. Nicméně je toho názoru, že tak, jak je předložen, neřeší etiku potřebného chování, ale nahrazuje ji nesmyslným administrováním.
Z hlediska právního navíc balancuje na hranici Listiny základních práv a svobod, zejména hrozí jeho kolize s čl. 17/2 , 18 a 27.
Jde proti zákonu na ochranu osobních údajů
V obecné poloze zákonodárci deklarují snahu chránit osobní údaje. Už nyní se na druhé straně umožňuje, aby např. v obchodním rejstříku byla uváděna rodná čísla a přesné adresy fyzických osob – velmi citlivé osobní údaje. Navrhovaný zákon tuto rozpornou tendenci výrazným způsobem prohlubuje. Zde je zapotřebí upozornit na to, že navrhovaná praxe přispěje k opačnému než požadovanému výsledku. Nesníží prostor pro korupci, ale naopak rozšíří možnost jak vydírat jednotlivé osoby i jak zneužít celý systém.
Zpráva převzata ze Svazu průmyslu a dopravy ČR.



 
				 
								









 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					